Delftse Hout





Terug  



Gastenboek Naaktstrand Delftse Hout
Dit gastenboek is alleen bedoeld voor onderwerpen die betrekking hebben op dit strand.
Het gastenboek is niet bedoeld voor het maken van afspraken; deze worden verwijderd! Seksrecreanten zijn niet welkom op de naaktstranden en ook niet in het gastenboek!

Zijn er problemen op het strandje stel dan ook de NFN (Nederlandse Federatie van Naturistenverenigingen) op de hoogte via het speciale e-mailadres strand@nfn.nl.
Zij blijven dan goed op de hoogte wat er speelt en kunnen eventueel contact opnemen met de beheerder van het terrein. Kijk hier voor meer info.

Schrijf bijvoorkeur eerst het bericht in een tekstverwerker, en plak het dan in de tekstbox.
(Opmaak van de tekst wordt niet ondersteund). Maximaal kan 1 bericht per uur worden geplaatst.

Naam:


(Email niet zichtbaar in gastenboek)


Bericht:


Anti Spam code, typ in dit veld tien 


michel   09-07-2017 22:46  Twitter Google+ Facebook Email

leuk, heb er net nog in mijn blootje gelegen. was gezien tijdstip fris en leeg. wel wat kijkers. ga er morgen weer heen.


Gerrit   26-06-2017 15:21  Twitter Google+ Facebook Email

bestaat dit strandje dit jaar nog?
Ik ben met vakantie deze week en wil er graag heen.

Groeten G


Sylvana   26-07-2016 15:06  Twitter Google+ Facebook Email

Hoi Marc,
Hier ben ik ook geweest afgelopen weekend in Zoetermeer, heerlijk!! Ik kom ook oorspronkelijk uit Zoetermeer, ik wil zo graag terug!! Komt ooit nog wel goed :-)

Groetjes, Syl


Marc   25-07-2016 09:11  Twitter Google+ Facebook Email

Sylvana, kom gewoon naar Zoetermeer. Supergezellig strandje.


Sylvana   23-07-2016 23:37  Twitter Google+ Facebook Email

Waar is dit naaktstrandje precies in het Delftse Hout?
Ik ben ook Naturist maar ik dacht dat er geen naaktstrand was in Delft, wat ik hier las op de site? Ik woon hier nog niet zo lang, vandaar mijn vraag en ook ik heb geen zin in een bekeuring.

Kan je ergens doneren dat het naaktstrand blijft /terugkomt?
Ik hoop maar dat het OM definitief besluit om dit te behouden want zelfs in Zoetermeer is er Naakt recreatie aan het Noord A. Dus waarom dan hier in juist het toeristische stadje Delft, Naturisme opheffen. Echt belachelijk!!

Groet en ik hoor het graag,

Sylvana


Nick   18-07-2016 19:31  Twitter Google+ Facebook Email

Ik vroeg me eigenlijk hetzelfde af als Karel. Ben vandaag eens wezen kijken en aangezien er zeker een stuk of 10-15 mensen waren heb ik het er ook maar even van genomen. Ik neem aan dat er op dit moment dan dus geen boetes worden uitgedeeld, of heb ik het mis?


Karel   14-07-2016 08:33  Twitter Google+ Facebook Email

Beste allemaal,

Ik ben pas in Delft komen wonen en ben naturist.
Tijdens een wandeling door de Delftse hout kwam ik voorbij het naaktstrand gelopen. Het was er aardig druk die dag.
Maar mijn vraag is, wordt nudisme nu wel of niet geaccepteerd. Ik heb geen zin in een bekeuring.



Barry   07-06-2016 16:28  Twitter Google+ Facebook Email

Hallo,

Ben er gisteren aan het einde van de middag weer even geweest, sinds lange tijd. Behalve een man aan de waterkant en twee rondlopende, glurende mannen, was er niemand. Jammer dat er (bijna) niks meer van over is. Of het is op andere tijdstippen nog wel druk(ker)?

Groet,
Barry


Jlo   06-06-2016 20:21  Twitter Google+ Facebook Email

Naaktstrand prima, maar kunnen er maatregelen worden genomen tegen de exhibitionisten die bij de entree wijdbeens naar nieuwe bezoekers gaan liggen? En je hoeft ook niet je naaktheid op te dringen aan mensen die gebruik willen maken van het toilet. Wat is sowieso de reden dat sommige (altijd dezelfde) naaktlopers voortdurend aan het heen en weer lopen zijn? Heel apart...


Tjipke Tasma (webmaster)   02-04-2016 14:46  Twitter Google+ Facebook Email

@Aris

De NFN is een actie begonnen en deze wordt van harte aanbevolen:

Doneer voor naaktstranden


Aris Schellinkhout   02-04-2016 14:22  Twitter Google+ Facebook Email

Heel triest dat de gemeente Delft weer de aanval inzet om het naakststrandje op te ruimen. De vertrutting rukt steeds verder op. Ik ben nog nooit op dit strandje geweest, maar alleen al om de vertrutting tegen te gaan kom ik graag een keer langs en trek ik mijn broek uit. Zover mijn schriftelijke steun. Waar kan ik een financiële bijdrage kwijt voor de juridische procedure?


Raymond van der Steuijt   27-02-2016 10:59  Twitter Google+ Facebook Email

Ik hoop echt dat de naaktrecreatie mag blijven in het Delftse Hout, de hele rechtzaak, het moet over van de Hoge Raad, belachelijk, wij zijn dan verplicht om naar Scheveningen of Hoek van Holland te gaan, dit mooie natuurgebied is geschikt voor naaktrecreatie, al jaren lang, ik merk weinig van prostitutie / seks etc. diegene die zich niet in kunnen houden moeten bekeurd worden, ze verpesten het voor anderen, altijd gezellig clubje hebben wij in het Delftse Hout, dat moet blijven!!


Henk   23-09-2015 10:36  Twitter Google+ Facebook Email

Beste mensen.. Gaaf dat je dit stukje NL wérkelijk zou kunnen heroveren op de beperkt denkenden/ short people.
Let op: de NL-wet is -in weerwil van daartoe gespecialiseerde organisaties- nog altijd en ongewijzigd zódanig ongelukkig onduidelijk geformuleerd, dat je in NL op eigen doft rechtszaken dient te financieren én trotseren om simpelweg te mogen bestaan. Ook op dit 'terrein', dat niet meer (op grond van diezelfde wet) is aangewezen voor naaktzijn, of zo u wilt: naakt-'recreatie'.
Kunstmatige lage levensvormen -zoals politie- dienen uiteraard hun orders uit te voeren. Dit is ook hier een organisatie die (zoals overal ter wereld) is overbevolkt met levensvormen met lage opleiding en een hevig nadelig cultureel ingegeven idee van wetsinterpretatie..


Kees   06-07-2015 07:11  Twitter Google+ Facebook Email

Vorige week met die enorme hitte hier weer eens verkoeling gezocht. Water is stuk aangenamer dan bij zee.
Was hier 2 jaar niet geweest maar ga er nu zeker weer vaker heen om heerlijk te zwemmen en te zonnen. Iedereen bedankt die zich de laatste jaren heeft ingezet voor het behoud van dit stukje naaktstrand.


Herman van der Helm   12-08-2014 17:54  Twitter Google+ Facebook Email

Het OM heeft de laatste twee van mijn openstaande bekeuringen, waar ik tegen in verzet ben gegaan geseponeerd. Ze zien geen gronden meer om de vervolging voort te zetten. Dit vermoedelijk vanwege de uitspraak van het Hof van 11 juli j.l.
Ik denk dus dat voortaan elke bekeuring voor het overtreden van artikel 430a ditzelfde lot zal ondergaan.
Wil je weten waar de grenzen liggen? (als die er nog zijn) kijk op www.artikel430a.nl


Hugo de Bloot   24-07-2014 22:09  Twitter Google+ Facebook Email

volgens het college van Delft:

Het Hof oordeelt dat alleen in die gevallen waarin een voor het openbaar verkeer bestemde plaats evident niet voor geklede recreatie geschikt is, er van overtreding van artikel 430a Sr sprake kan zijn. Het Hof heeft de naaktrecreanten vrijgesproken van het hen ten laste gelegde, omdat het Hof tot de conclusie is gekomen dat in hun zaken onvoldoende bewijs bestaat dat de plaats waar de verdachten zich bevonden, niet geschikt was voor ongeklede recreatie, als bedoeld in artikel 430aSr. Het Openbaar Ministerie heeft cassatie ingesteld tegen het vonnis van het Hof.

De handhaving op het voormalig naaktstrand zal gebaseerd worden op het arrest van het Hof. Dat betekent dat voor art 430a Sr er zeer terughoudend zal worden gehandhaafd op het voormalig naaktstrand, namelijk alleen in evident ongeschikte situaties. Dit is ook besproken in de lokale driehoek. Buiten het gebied van het voormalig naaktstrand zal de politie, binnen de kaders van de wet, handhavend optreden voor art 430a Sr.

De gemeente heeft deze week in een oriënterend gesprek met de NFN en een vertegenwoordiger van de naaktrecreanten gesproken over de gevolgen van de uitspraak van het Hof. Beide partijen richten zich op de toekomst en kijken gezamenlijk naar mogelijkheden om het gebied op en rond her naaktstrand voor iedereen zo aangenaam en veilig mogelijk te maken.



Hugo de Bloot   16-07-2014 19:29  Twitter Google+ Facebook Email

Het bericht op de site van de gemeente Delft:

Naaktrecreatie

Hoewel burgemeester Bas Verkerk in een lang betoog toelichtte dat de politie prudent omgaat met de controles op naturisten in de Delftse Hout hielden D66, STIP, Onafhankelijk Delft en SP vast aan hun motie om de burgemeester in het eerstvolgende driehoeksoverleg te laten bepleiten dat politiecapaciteit in de zomer van 2014 met zeer grote terughoudendheid wordt ingezet om naturisten op het strandje in de Delftse Hout te beboeten. Verkerk verduidelijkte dat er dit jaar nog geen boetes zijn uitgedeeld en dat in hoger beroep vrijdag 11 juli uitspraak wordt gedaan over de handhaving op naaktrecreatie. De motie werd met steun van Stadsbelangen, PvdA en GroenLinks aangenomen. CDA, VVD en ChristenUnie stemden tegen.



Hugo de Bloot   10-07-2014 10:57  Twitter Google+ Facebook Email

Beste Janneke, het terrein is geschikt voor naaktrecreatie. Alleen wil de gemeente een ander probleem bestrijden, de vermeende overlast, door de naaktrecreatie daar weg te halen, en wel door die te verbieden. Daarbij worden argumenten erbij gehaald, die de naaktrecreatie betreffen, echter niets van doen hebben met het eigenlijke probleem, de vermeende overlast van "herenontmoetingen". En het OM middels de advocaat-generaal doet daar lustig aan mee. In de uitzending van OmroepWest zien we dat ook, daar waar hij het heeft over het toiletgebouw op de grens, waar mannen, vrouwen, bloot dan wel gekleed wachtend in één rij staan. Misschien vervelend, maar het is de gemeente Delft toch geweest, die dat moderne toiletgebouwtje, daar zo geplaatst heeft. Vroeger was dat beter geregeld, er waren meer toiletten (10 tegen 3 nu) en met gescheiden ingangen. Heel het "probleem" bestond niet. Alleen werden ze slecht onderhouden en maar al te vaak niet schoongemaakt. Echter wel met heerlijk koud drinkwater. Afgebroken werden ze pas jaren later vervangen door deze wonderen van techniek.
Echter komt het voor dat het toilet een hele dag niet te gebruiken is, want in storing (met een onafgebroken fluittoon daarbij).
Ik snap wel dat Delftenaren de wildplassers van dit land zijn, met stip.

Alfred.


Janneke   05-07-2014 19:02  Twitter Google+ Facebook Email

Had begrepen dat een van de argumenten voor het niet geschikt zijn voor naaktrecreatie is dat er soms blote mannen uit het toilet komen. Het moet niet gekker worden. Betere regels hiervoor maken of de toiletten anders plaatsen lijkt me een betere oplossing dan een naaktstrand te verbieden.
Heb - gekleed en wel tijdens een wandeling tot twee keer toe een vervelend persoon achter me aan gehad die een rustig plekje op wilde zoeken. Een andere keer iemand die z'n broek losdeed. Dit soort dingen kom je tegen in stadsparken en heeft niks met naaktrecreatie te maken.
Trouwens,van mijn geloof - ik aanbid de zonnegod - moet ik in de zomer naakt in de zon liggen. Denk dat de wet gelijke behandeling hierop van toepassing is.


Christiaan Mac Gillavry   28-04-2014 17:06  Twitter Google+ Facebook Email

Ik blijf het rot vinden dat in delft geen naaktstrand meer is. Ik kom daar al enkele jaren en heb het altijd heel goed naar mijn zin gehad. Zag weinig tot minimale uitspattingen betreft homo sex handelingen. Het is maar waar je op wilt richten. Voel me nu wel in een verdom hoekje gezet. Al 30 jaar een fervent naturist en 25 jaar wonend in delft voel ik me in de kou gezet door de gemeente. Ben erg benieuwd of er nog een plek komt in het Delftse hout waar ik gewoon naakt kan recreëren. Is een paar vierkante meters zo moeilijk te vinden?


Hans   12-03-2014 00:09  Twitter Google+ Facebook Email

Michel, je hebt groot gelijk. Die uitspraak van de rechter slaat nergens op. Als je op je handdoek gaat liggen als er 100 mensen zijn (en waar precies?) dan kan je niet je ogen dichtdoen of een boek lezen, want je moet blijven tellen en bij 150 mensen moet je je snel aankleden en wegwezen (want met kleding aan is het natuurlijk geen naturisme). Heerlijk, zo een duidelijke uitspraak van een rechter..?...?......Zal hij het verschil tussen theorie en praktijk wel weten?


Michel   11-03-2014 21:51  Twitter Google+ Facebook Email

Hallo,

Als ik de uitspraak van de rechter goed begrijp dan moet ik eerst het aantal mensen tellen op het oude naaktstrand. Als dit er minder dan 150 zijn, mag je naakt en anders niet?

Stel ik tel 149 mensen. Dan mag ik dus alles uittrekken. Of toch niet, want je moet jezelf ook meetellen?

Stel ik tel inclusief mijzelf 148 mensen. Komen twee politieagenten aan. Zijn er opeens 150 mensen op het naaktstrand en krijg je een bekeuring. Los van hoe je over naturisme denkt is de uitspraak praktisch gezien toch heel lastig uit te voeren / te controleren?

Zie nu al hele discussies met de politie. Er zijn nu meer dan 150 mensen op het strand zegt de agent. Toen ik hier kwam waren het er minder dan 150 zegt de naturist.

Rechter had het m.i. gewoon of moeten verbieden of moeten toestaan.




Hugo de Bloot   01-02-2014 21:50  Twitter Google+ Facebook Email

En om het geheel weer even in het perspectief van de actualiteit te plaatsen.

In Delft 2013 werd door de gemeente de zwarte Piet, zijnde de hoppende homo's uitgespeeld naar de naturisten. Zij mochten de oplossing aandragen voor 'hun' probleem. NZD, Navah en NFN werden opgetrommeld door de gemeente. De DWH (COC) er buiten gehouden en de uitkomst was gegarandeerd, geen. Want wat hadden de NZD of Navah nu van doen met wat er in de Hout voorging. Niets. Dus, helaas de naaktrecreanten werd hun 30 jaar oude stek ontnomen. En toen ze het daar niet mee eens waren en toch gingen zonnen daar de mooie zomer van 2013 vonden ze de politie op hun pad. En die kon zich uitleven, gelijk wij homo's alleen maar kenden van overvallen in de avonduren en 's nachts bij de bestrijding van homoontmoetingen in de hele regio, danwel heel het land. MAAR gelukkig kwam de unieke coalitie van naturisten en homo's tot stand aangestuurd door de NFN. De politie en gemeente hadden daar nooit op kunnen hopen of zelfs maar kunnen rekenen. En zo leed zij een gevoelige nederlaag bij de rechter deze week. En ook al mag de uitspraak niet iedereen direct tot tevredenheid stemmen. Het vervolg zal dat moeten uitwijzen. We zijn nog niet klaar.
En uiteindelijk bereiken we misschien een oplossing waarbij voor een ieder die ruimte gecreërd wordt waar wij of zij hun recreatie kunnen bedrijven. Ach en die oplossingen zijn geen eens zo nieuw. Die bestaan al lang en fuctioneren ook.
IDEAAL zal het nooit worden, want er zal altijd weer iemand anders willen liggen daar waar jij net je handdoekje wilt uitspreiden. Maar ja, daarvoor hoef jet 8uur journaal maar aan te zetten, om dat te weten.

Hugo de Bloot, genaamd de onschuldige.



   01-02-2014 00:20  Twitter Google+ Facebook Email

Nudisten zijn dus tweederangs burgers. Nudisme mag eigenlijk niet, maar als niemand het ziet, dan wordt het toegelaten. Zodra er echter geklede recreanten aankomen, dan moeten de nudisten onmiddellijk voor hun plaatsmaken en verdwijnen. Is dit gelijke behandeling????


Hugo de Bloot de onschuldige.   30-01-2014 23:27  Twitter Google+ Facebook Email

Ter info:
Wethouder Stephan Brandligt en de partijvoorzitter van GroenLinks Rik Grashoff houden elke vrijdagochtend van 10.30 tot 12.00 uur spreekuur in het GroenLinks Huis, Hippolytusbuurt 4 in Delft.

Iedereen met vragen, opmerkingen, tips is welkom in ons GroenLinks Huis. Onder het genot van een kopje koffie of thee staan Stephan Brandligt en Rik Grashoff je graag te woord. Heb jij nog ideeën voor de stad, kom het ons vertellen. Weet je nog niet wat wij willen of begrijp je onze standpunten niet, kom het ons vragen. We zien je graag bij het spreekuur, elke vrijdagochtend van 10.30 tot 12.00 uur in het GroenLinks Huis aan de Hippolytusbuurt 4 in Delft.



John   29-01-2014 01:40  Twitter Google+ Facebook Email

Die uitspraak betekent dat naaktrecreatie wel (misschien) mag als het geen mooi weer is en niet mag als het wel mooi weer is. Dus wel naakt toegestaan als het koud is en niet toegestaan als het warm is. Volgens mij begrijpt de rechter de achtergrond van nudisme niet.


Alfred Brans   25-01-2014 23:37  Twitter Google+ Facebook Email

Hallo Frans,

Ja, het is alles zo herkenbaar. Twintig jaar geleden heeft men in Delft ook gepoogd het terrein te verkleinen, door een deel om te ploegen. Toen heb ik maar een schep gekocht en alles weer geëgaliseerd en het met graszaad weer ingezaaid. En niemand van de gemeente heeft ooit iets van mijn actie durven zeggen.

Dit keer probeert de gemeente het pleit te beslechten middels absurde repressie, zoals iedereen heeft kunnen zien afgelopen zomer. Maar reactie roept actie op, en daarin sta ik nu niet alleen, want velen zien in dat de gemeente een lelijke scheve schaats rijdt.

Veelzeggend is nu dat in de processtukken het oorspronkelijke besluit van B&W ontbreekt.

Maar goed, laten we eerst maar de rechter zijn uitspraak doen. De tenlastelegging door het OM, want zij mogen het vieze spelletje van de gemeente Delft klaren, zal vrees ik eenzijdig zijn. Ik verwacht dat onze 20 individuele betogen meer zeggingskracht zullen hebben.

Waar gemeente en politie voor zero tolerance gaan, staan wij al 30 jaar voor verdraagzaamheid.

Slaan ze je op je ene bil, dan keer ik mijn andere bil toe, of zo iets.




Frans Peters   25-01-2014 12:23  Twitter Google+ Facebook Email

t.a.v. Herman v.d. Hellen
Ook ik heb reeds met dit bijltje moeten werken,ik maakte bezwaar tegen het verkleinen van het naaktsrand Kralingseplas in Rotterdam, dat was in 2000 men wilde 80% van het naaktstrans weghalen om reden van overlast [ niet waar] van aanmatigende mannen. De homo s werden hier gebruikt als dekmantel om het naaktstrand te verkleinen sq niet verder te laten bestaan,

er was geen overlast homo hebben in het kralingsebos een eigen plek en daar wordt niets aangedaan het wordt getoloreerd van onzedelijk gedrag op het naakt stran was geen sprake.
Het was de gemeente alleen te doen om het strand te verkleinen sq. niet verder te laten bestaan.
Dit noem ik nu een onfrisse gedachte,natuuristen worden gediscrimineerd,
Dit alles heeft de gem. Rotterdam in de vakantie periode willen regelen.... de smeerlappen.
Ik heb een boze brief geschreven en die is naar de burgemeester, wethouders en alle politieke partijen gegaan, ze hebben advies ingewonnen bij de commissie voor algemeene bestuurszaken,veiligheid en politie.
Op de laaste raads vergadering werd mijn punt als een van de eerste behandeld, inmiddels had ik ook niet stil gezeten en heelo de nederlandse pers benaderd.Op de raadsvergadering zag het druk van de media , de NOS. SBS. Stads TV etc etc. er is toen besloten tot uitstel en met mij nog wat gesprekken te hebben.
Die gesprekken zijn er geweest maar zonder mij maar met de NFN erbij...ik kon niet i.v.b. met ziekte.
mijn stukken stel ik jullie graag terbeschikking..
misschien kunnen ze jullie helpen bij de rechtzaaqk voor a.s. dinsdag.
veel succes
en met zonnige groeten,
frans peters
je kan via email mijn telfoonnummer vragen voor verder contact. Ik ben nu aan huis gebonden helaas..


   05-09-2013 18:29  Twitter Google+ Facebook Email

Ti


Brave Hendrik   29-08-2013 22:11  Twitter Google+ Facebook Email

Het 'volk' is nog altijd zeer zwaar onder invloed. Van oude en nieuwe godsdiensten, vooroordelen en andere oogkleppen. Naakt wordt in NL alweer enkele jaren minder geaccepteerd dan in een recent verleden. Jammer? Zeer beslist voor diegenen die dachten dat de wereld al een beetje beter aan het worden was.
Brede acceptatie van naaktzijn zullen wij zeer waarschijnlijk in ons leven niet meer meemaken. Al eeuwen is naakt in de meeste aardse culturen 'not done'. Ook in NL is dit alleen weggelegd voor hen die zich dat financieel kunnen veroorloven.
Ook Delft is daarvan onder invloed. En als bestuurders 'onder invloed zijn'... zou je gaan denken. Maar nee.. zelfs ons Delfts gebroed treft geen blaam: 'Onze' wet heeft nu eenmaal een zeer ingewikkeld tekst, ingegeven door adequaat opgeleide juristen met een geheel eigen jargon.. lees: geheimtaal. De uitkomst is geheel afhankelijk van het ongewisse oordeel van de (straf)- rechter.
Per saldo is NL nog altijd niet geëmancipeerd, als NL al iets is.
Alleen een frisse wet waarin duidelijk te lezen staat wáár ieder naakt mag zijn zou de situatie oplossen. Ik ken nog geen politieke partij die met zulk een wetsvoorstel komt. Tot die tijd is naturisme alleen weggelegd voor de gefortuneerden in de eigen afgeschermde tuin, of in een afgeschermd reservaat voor de iets minder gefortuneerden, of in de zomer op je obscuur afgeschermde balkonnetje, zo je die al hebt. Tot die tijd zullen we het achter de gordijnen moeten doen. (Als je die al hebt..)

Maar om nu een 'aangewezen' gebiedje te sluiten wegens sextoestanden.. dan hadden ze die lui moeten oppakken. Dat was blijkbaar een brug te ver, wegens het -in gedachte- niet kunnen loskoppelen van naakt en sex. Honi soit qui mal y pense!


Brave Hendrik   29-08-2013 21:04  Twitter Google+ Facebook Email

Het 'volk' is nog altijd zeer zwaar onder invloed. Van oude en nieuwe godsdiensten, vooroordelen en andere oogkleppen. Naakt wordt in NL alweer enkele jaren minder geaccepteerd dan in een recent verleden. Jammer? Zeer beslist voor diegenen die dachten dat de wereld al een beetje beter aan het worden was.
Brede acceptatie van naaktzijn zullen wij zeer waarschijnlijk in ons leven niet meer meemaken. Al eeuwen is naakt in de meeste aardse culturen 'not done'. Ook in NL is dit alleen weggelegd voor hen die zich dat financieel kunnen veroorloven.
Ook Delft is daarvan onder invloed. En als bestuurders 'onder invloed zijn'... zou je gaan denken. Maar nee.. zelfs ons Delfts gebroed treft geen blaam: 'Onze' wet heeft nu eenmaal een zeer ingewikkeld tekst, ingegeven door adequaat opgeleide juristen met een geheel eigen jargon.. lees: geheimtaal. De uitkomst is geheel afhankelijk van het ongewisse oordeel van de (straf)- rechter.
Per saldo is NL nog altijd niet geëmancipeerd, als NL al iets is.
Alleen een frisse wet waarin duidelijk te lezen staat wáár ieder naakt mag zijn zou de situatie oplossen. Ik ken nog geen politieke partij die met zulk een wetsvoorstel komt. Tot die tijd is naturisme alleen weggelegd voor de gefortuneerden in de eigen afgeschermde tuin, of in een afgeschermd reservaat voor de iets minder gefortuneerden, of in de zomer op je obscuur afgeschermde balkonnetje, zo je die al hebt. Tot die tijd zullen we het achter de gordijnen moeten doen. (Als je die al hebt..)

Maar om nu een 'aangewezen' gebiedje te sluiten wegens sextoestanden.. dan hadden ze die lui moeten oppakken. Dat was blijkbaar een brug te ver, wegens het -in gedachte- niet kunnen loskoppelen van naakt en sex. Honi soit qui mal y pense!


Michel   10-08-2013 10:47  Twitter Google+ Facebook Email

Hoi Johan,

Ben het met je eens dat erg jammer is dat het naaktstrand is gesloten. Om nu echter een vergelijking met de tweede wereldoorlog te maken gaat mij echter veel te ver. Toen zijn ongeveer 5 a 6 miljoen joden door de duitsers afgemaakt. Is toch nog net iets erger?



Johan   08-08-2013 23:56  Twitter Google+ Facebook Email

De burgemeester heeft gezegd dat de belangen van gezinnen groter zijn dan die van een paar nudisten. Hoor ik hier nu van een burgemeester hele duidelijk vooroordelen? Ik vind dat absoluut niet kunnen. Ook in de oorlog ging die gedachte op. De belangen van blanken waren groter dan die van enkele gekleurde mensen...De belangen van de Duitsers waren groter dan die van de joden. Hoe gaan we verder burgemeester? De belangen van kinderen zijn belangrijker dan die van enkele 50+ers, dus weg ermee. De belangen van de Nederlanders zijn groter dan die van buitenlanders, dus ook weg ermee..?? Heeft de burgemeester dan niets van het verleden geleerd en weet hij niet wat respect en tolerantie voor elkaar is? Schande.


Hugo de Bloot   08-08-2013 22:02  Twitter Google+ Facebook Email

Donderdag, mijn vierde bon te pakken. Weer een speciaal team. Een vrouw met dertig kids onder haar hoede, zou melding hebben gedaan bij politie dat ze naaktrecreanten had gezien, toen ze daar in de buurt (waar?) liep te wandelen met haar kroost.

En dus waren de schuldigen snel gevonden en kregen vier van ons een bon. Want. . . .

Wie het weet of zelfs maar snapt mag het zeggen.




Hugo de Bloot   06-08-2013 07:04  Twitter Google+ Facebook Email

Ons kindje op Facebook: https://www.facebook.com/blootindehout

Met dank aan Jeroen.


Hugo de Bloot   05-08-2013 21:56  Twitter Google+ Facebook Email

Het is de laatste dagen rustig op het naaktstrand. Je zou er bijna voor je rust komen liggen. Alleen met een gerust hart kun je er niet bloot zonnen. Je blijft er de hele tijd onrustig om je heen kijken. En wordt de rust uiteindelijk dan weer verstoord door wijkagent Draaisma, dan volgt het spelletje dat langerzamer hand iedere partij uit zijn hoofd kent. Als de rust zelve prevel ik mijn verweer weer op en hij schrift dat weer op en maant me weer mijn broek langer dan vijf minuten aan te houden. Ergens hoopt ie nog 24 uur. Hij doet er beter aan de volgende dag maar weer terug te komen. Zo blijven we bezig.

Bloot omdat bloot moet.



Aline   30-07-2013 14:09  Twitter Google+ Facebook Email

Ik was de afgelopen week dinsdag 23 juli getuige van het feit dat er weer een boete werd uitgeschreven,....daarna zelfs een fietser.....
Belachelijk dat er daar geen mogelijkheid is om daar als nudist aanwezig te kunnen zijn.
ik lag lekker topless te zonnen (wat wel mag) en voelde me voor het eerst niet zo bekeken, heerlijk gevoel.Wat een drama, volgens mij is er ruimte zat en degene die het niet wil zien gaat dan maar verder op zitten.... zo moeilijk is dat toch niet ? Goed dat deze site er is en goed dat er mensen zoals jullie voor deze belangen blijven opkomen.
Gemeente Delft doe er wat aan!


Hugo de Bloot   29-07-2013 19:25  Twitter Google+ Facebook Email

Maandag eender,

Beschut tegen de wind toch kunnen zonnen in een verder geheel uitgestorven Delftse Hout. Maar we hadden buiten de waard gerekend en op eens was ie daar weer. Geluk bij een ongeluk, waren twee man net aangekleed en ik moest nog uit de kleren. Slechts één van ons voldeed dat moment aan de minimale vereisten om op de bon geslingerd te worden.
Nu konden we de agent ook meteen vragen of ie ook aan een nieuwsitem in Hart van Nederland wil meespelen. Want dat is het laatste nieuws. De landelijke pers heeft onze verzetshaard ook weten te ontdekken. Zal dat nu komen door mijn in het oog vallende en verblindende, minislipje van 30 euro, die je op 3000 meter moet kunnen onderscheiden. Frontaal dan, want omgedraaid blijven mijn mooie bruine billetjes elk oog strelen.

Morgen zien we weer verder.



Hart van Nederland   29-07-2013 11:55  Twitter Google+ Facebook Email

Hart van Nederland is op zoek naar naaktrecreanten die boos zijn over de sluiting van het naakstrand Delftse Hout. Dit i.v.m mogelijke reportage. Zou iemand contact op willen nemen met 020-8007672. Alvast bedankt.


Hugo de Bloot   28-07-2013 17:15  Twitter Google+ Facebook Email

Twee wijkagenten uit de Buitenhof, u weet wel die saaie flatwijk waar de jongeren uit verveling naar Syrië afreisden voor een verzetje, draaien nu standaard hun surveillance rondje over het Naaktstrand, aan het andere uiteinde van de gemeente Delft. Eén had nog maar een bon. Die brigadier had zeker buiten ons kleine verzetshaard gerekend. Gelukkig kon twee hem uit de brand helpen met een vers bonnenboekje. En twee man van het team handhaving, die, dat moment daar ook langs liepen, zochten daar denk ik fout geparkeerde auto's in het water.


Hugo de Bloot   27-07-2013 19:41  Twitter Google+ Facebook Email

Vandaag een paar uurtjes het hele delftse strand voor mij alleen in mijn blootje. Alleen lag ik ondergedoken achter een dijkje. Zoals in het verzet vroeger. Wachtend op de bevrijders!


Hugo de Bloot   26-07-2013 23:57  Twitter Google+ Facebook Email

We hebben een week op een reactie van Bas Vertrek mogen wachten, nadat overleg had plaats gevonden op het stadhuis met het NFN. Het was uiteindelijk loco Brandligt die met een verklaring kwam dat ze doorgaan met hun pruderie.

Hij schijnt art. 430A (WvSr) nu helemaal begrepen te hebben. En op grond daarvan wil ie nu handhaven. En tot nu toe is dat dus: NAAKT=BON.
Ik denk dat Brandligt geeneens de betekennis van de afkorting WvSr kent. Wetboek van straf. . . .
Laat ik even helpen: iets dat niet krom is, is . . . .
Ik denk dat de spierballen van de rechter er aan te pas zullen moeten komen. Want hier in Delft is veel krom. En dan is onbuigzaamheid niet langer een deugd, maar een handicap. Zeker op het stadhuis.

Burger Bas Verkerk u bent de zaak niet meer meester.
Gauw een handdruk. Bas vertrek.

Hugo de Bloot


Bert   26-07-2013 10:29  Twitter Google+ Facebook Email

Hallo blootlopers, ik heb gisteren twee strafbeschikkingen gehad. Uiteraard ga ik in verzet tegen deze onzin. NFN informeer ik hierover.


Hugo de Bloot   25-07-2013 21:16  Twitter Google+ Facebook Email

De strafbeschikkingen vallen op de deurmatten in Delft en omgeving.
Meld deze bij de NFN of anders bij Herman van der Helm.
Zij zullen wel raad weten.

Alfred Brans


Hugo de Bloot   24-07-2013 00:23  Twitter Google+ Facebook Email

Nog geen resultaat gesprek NFN en gemeente Delft

23-07-2013

Henk Jan Kamerbeek, directeur van de NFN, en Bernd Huijser, NFN adviseur openbare naaktrecreatie, hebben op donderdag 17 juli een constructief en open gesprek gehad met burgemeester Verkerk van de gemeente Delft.

Daarin werd vooral de huidige situatie bij Delftse Hout besproken: het onterecht, zo vindt de NFN, bekeuren van naaktrecreanten op dit naaktstrand. Tijdens het gesprek werden diverse standpunten uitgewisseld. De NFN stelt zich op het standpunt dat verder bekeuren op het naaktstrand zinloos is, nu er bekeuringen zijn uitgedeeld. Het is nu immers aan de rechter om een uitspraak te doen over de (on)geschiktheid van het strand voor naaktrecreatie. Om verder de rust te bewaren en naaktrecreatie voor 2013 veilig te stellen, verzoekt de NFN de politie via de burgemeester met klem om verder dit seizoen niet meer het bekeuren te staken.


Om één en ander van alle kanten en rustig te belichten, gaf burgemeester Verkerk van Delft in eerste instantie aan op vrijdag 18 juli te reageren. Na herhaaldelijk vragen van de NFN, geeft de gemeente op 23 juli aan deze week met een reactie te komen. Vanwege de vakantie(s) heeft de gemeente meer tijd nodig dan tevoren was ingeschat.



Alfred Brans   22-07-2013 19:58  Twitter Google+ Facebook Email

Nu zal ik het mezelf dus maar niet aanrekenen, maar van de twee bonnen die uitgedeeld zijn vandaag was er dus één voor mij.

Niks prudent optreden: Bloot = Bon.

Daarop staat: Naaktrecreatie daar waar het niet is toegestaan.

Ze durven.


Alfred Brans   21-07-2013 19:11  Twitter Google+ Facebook Email

Hallo allen die Delft ontvlucht zijn.

Ik kan niets garanderen, en je mag het me niet aanrekenen indien ik het mis mag hebben.

Maar er is sinds afgelopen donderdag niet meer opgetreden door de politie in de Hout tegen naaktrecreanten.
Vrijdag hebben we nog een brigadier van politie gesproken. Wij waren zo netjes even een broekje aan te doen.

Het laatste nieuws volg je in: De Naakte Waarheid.
Wordt gratis verspreid in minimale oplage.

That's all folks.


Jan   19-07-2013 15:07  Twitter Google+ Facebook Email

Ben wel benieuwd wat er vandaag de 18e is besproken. en wat er is uitgekomen. Moet nu naar de Zevenhuizerplas want ik durf nu niet naakt aan de Delftse Hout te gaan liggen.


Alfred Brans   19-07-2013 00:03  Twitter Google+ Facebook Email

NIEUWS NFN vs Gemeente Delft

18-07-2013

Henk Jan Kamerbeek, directeur van de NFN, en Bernd Huijser, NFN adviseur openbare naaktrecreatie, hebben op donderdag 17 juli een constructief en open gesprek gehad met burgemeester Verkerk van de gemeente Delft.

Daarin werd vooral de huidige situatie bij Delftse Hout besproken: het onterecht, zo vindt de NFN, bekeuren van naaktrecreanten op dit naaktstrand.


In het gesprek werden diverse standpunten uitgewisseld.
Om één en ander van alle kanten en rustig te belichten, wil burgemeester Verkerk van Delft wat meer tijd om hierop te reageren.

Morgen (vrijdag 18 juli) is er weer verder contact tussen NFN en de gemeente Delft.



Wordt vervolgd.



Alfred Brans   11-07-2013 12:26  Twitter Google+ Facebook Email

Voor steunbetuigingen:

http://www.change.org/petitions/mayor-aldermen-and-councilmembers-of-the-city-of-delft-stop-discriminatory-witchhunt-violating-civil-rights-of-delftsehout-nudists?utm_campaign=petition_invitation&utm_medium=email&utm_source=share_petition#description

of kijk op www.politiekdelft.nl Hier vind je meer berichten over de Delftse politiek en de strijd om het naaktstrand.


alfred Brans   10-07-2013 00:29  Twitter Google+ Facebook Email

Ook onze onderlinge mails dook vandaag het woord razzia op. Je bent blijkbaar niet de enige die het zo ervaren hebt. Razzia kenden ik al wel van berichten over dergelijke acties gericht tegen homoontmoetingsplaatsen, maar in Delft vallen ze de naaktrecreanten mee lastig.
En uit uitspraken van de hoge raad is bekend dat dat soort acties illegaal zijn, zelfs bij HOPs. Wie maakt hier werk van?


Lex   09-07-2013 14:30  Twitter Google+ Facebook Email

Ik heb vanmiddag een bekeuring zonder bedrag gekregen. Oppassen dus daar en niet meer naakt recreëren in de Delftse Hout. Het leek wel een razzia.


Alfred Brans   08-07-2013 00:28  Twitter Google+ Facebook Email

Burger Bas Verkerk u bent de zaak niet meer meester.
Gauw een handdruk. Bas vertrek.
De Uw geschonken macht misbruikt u om de naakte bezoekers van de Delftse Hout te terroriseren. Iets anders kan ik van de door u aangestuurde acties niet maken. U bent niets anders dan de Rudolf de Mepsche van de 21ste eeuw. Rudolf wist dan nog 22 onschuldige zielen voor zijn helse gerecht te slepen. Uw agenten gaven de moed op na het uitschrijven van 8 nutteloze bonnen. 10 à 20 minuten zeker per bon . Tel uit uw winst. En dan waren de naaktrecreanten nog zo braaf om hun beurt af te wachten. Voor het zelfde geld had ik allang thuis gezeten om de rapen te garen. U raadt het al Alfred Brans kwam geeneens meer aan de beurt. Ad Schuring die zo lang ‘t duurde, nog wat ging zwemmen, kreeg bij terugkomst van de agent te horen, dat ie het op gaf en het voor gezien hield. Bij mij aangekomen wees ie nog wat fietsers terecht op het pad langs het water en fietste toen zelf weg. En wij, wij zonden verder precies eender zoals wij geschapen zijn. De één groot en de ander klein.
Ik hoef die bon ook al niet meer. We hebben genoeg van die bonnen van u en ook van u.
Dit is de naakte waarheid en die durft u geeneens onder ogen te komen, in de Hout.
Mijn vraag aan u met uw portefeuille openbare orde en veiligheid: waarom bonnen blijven uitdelen, wanneer voor de uitspraak van de rechter, die in deze de bevoegde instantie is, de verbalisering van Herman van der Helm vrijdag 5 jullie ruim voldoende zal zijn.
Daarbij staat nergens een ge- of verbodsbord waaruit, wie dan ook, zou moeten of kunnen opmaken, dat er op eens niet meer bloot gelegen mag worden,daar waar dat voorheen wel toegelaten was. Dertig jaren lang. Schep duidelijkheid, of laat uw dienders de gasten in de Hout er maar eerst op wijzen, eer ze hen oppakken of verbaliseren. Ik wil weten of het op deze wijze wel kan en mag.
Alfred Brans



Bernd Huijser - NFN   04-07-2013 16:29  Twitter Google+ Facebook Email

Mensen die worden bekeurd op de Delftse Hout gelieve contact op te nemen met NFN, Bernd Huijser (bernd@nfn.nl of 033 - 253 30 57) voor advies en bijstand.


peter wilkes   04-07-2013 16:16  Twitter Google+ Facebook Email

Mijn echtgenote en ik zijn vandaag (4 juli 2013) bekeurd wegens naaktrecreeren op een plek waar dit niet is toegestaan (grasveld bij het water oude . naaktstrand Delftse hout). Mij echtgenote droeg op radar moment haar slip dus ik was de enige die daadwerkelijk een bekeuring kreeg. Ik heb de agente gewezen op de lopende discussie, dit mocht echter niet baten. Ik moest mij ter plekke aankleden en ontving dus een bekeuring (zonder bedrag)


Alfred "Pepermuntje" Brans   18-06-2013 02:22  Twitter Google+ Facebook Email

Vorige week heeft de gemeenteraad van Delft in meerderheid besloten het voorstel tot sluiting van B&W te steunen.
Bas Verkerk en de wethouder van GL hebben hun zin gekregen. De naaktrecreanten hebben een kluitje gekregen, en moeten dan maar hopen, dat de wethouder echt opzoek gaat naar wat riet.
Meld je hier met leuke en praktische ideeen, om het tij te keren. Ook wanneer je weet hoe discussies in andere gemeentes verlopen zijn, zoals Rijswijk. Daar kunnen we zeker van leren, om valkuilen te vermijden.




David   11-06-2013 00:10  Twitter Google+ Facebook Email

Het blijft allemaal heel raar. Op dit strand kwamen vrouwen, mannen en gezinnen. Indien mensen overlast geven, dan daartegen optreden en alle anderen daarmee niet belasten. Wat moeten bijvoorbeeld kinderen denken? Die denken nu, oh het naakt recreëren is verboden, dus dan moet het wel verkeerd zijn om naakt te zijn en al die mensen die naakt waren, die waren dus vast heel eng.... Wat bekrompen en kortzichtig.


robert   10-06-2013 20:09  Twitter Google+ Facebook Email

inderdaad zoals in een eerder bericht door de komst van bevolkings groepen uit het oosten van europa die niet gedient zijn van bloot en bloot en homo is voor hen het zelfde worden div naturisten tereinen gesloten , kijk naar polen en duitsland die al jaren tegen de polen strijden om een naturisten strand wat tegen lekaars grens ligt diep treurig dat we onze verworven vrij heden moeten afstaan heeft een bepalde periode van 5 jaar in onze geschiedenis dan geen zin gehad ? dit strand bestaat 30 jaar kom op dat laten we toch niet toe .


Loes   17-05-2013 10:36  Twitter Google+ Facebook Email

Nu ben ik toevallig helemaal geen nudist, maar wat een onzin om zo'n mini-strandje op te heffen, kan mij het nou schelen of mensen naakt willen recreëren en handig toch als men dat met gelijkgezinden kan doen.Gaat dit nu gewoon een heel krampachtig stadje worden? Jakkiebah, dat is pas eng!


Alfred "Pepermuntje" Brans   15-05-2013 19:32  Twitter Google+ Facebook Email

In de Delftse Hout mag voorlopig iedereen gewoon bloot liggen zonnen. Zelfs de Wethouder die de naaktrecreatie wilde verbieden, heeft toegezegd dat iedereen gezien artikel zoveelhonderdzoveelA, er bloot mag blijven recreeren. Niemand hoeft onnodig bang te zijn te worden bekeurd.

Een pepermuntje voor iedereen!!!!!


Marcel   12-05-2013 15:53  Twitter Google+ Facebook Email

Er moet mij toch nog iets van het hart...

Wat mij nog het meest dwarszit, is niet zo zeer dat dit naaktrecreatiegebied is opgeheven.

Erg spijtig en jammer, dat wel, maar wel het feit dat dit gebied ook bereikbaar is voor mijn vriendin met rollator resp. rolstoel. Dat gaat ons op het strand echt niet lukken. Dit gebied was dus een mooi alternatief, zoals -naar ik aanneem- voor meer mindervaliden geldt.

Blijf ik nog steeds bij mijn eerdere mening. Ik ga er gewoon naartoe...


Wim   06-05-2013 22:37  Twitter Google+ Facebook Email

Heel erg jammer dat het er nu toch van gaat komen: het sluiten van dit paradijsje.
Ik vind het een schande dat juist een wethouder van Groen Links tot dit besluit over is gegaan.
Groen en naturisme liggen toch heel dicht bij elkaar!?
Er is totaal niets gedaan met ideeën om tot een oplossing te komen.

Ik hoop dat 'de baan' zich verplaatst en wel naar de buurt of straat waar de wethouder woont!



Rob   06-05-2013 21:27  Twitter Google+ Facebook Email

Tsjah... ze hebben dus nu bordjes geplaatst met de tekst "naaktstrand opgeheven". Hoe kun je dan artikel 430 nog geloofwaardig gebruiken als recreant. Gelukkig was er Zaterdag nog wel een stelletje "die-hards" die gewoon gingen liggen maar ik ben eerlijk: ik durf het niet meer, ik heb geen zin in juridisch gedoe. En kennelijk de meesten: ineens was de rest geklede medemensen...
Wat is er toch mis, iedereen die het niet wil zien kan er toch makkelijk omheen laat ons ook eens met rust!! Grrrrrr! Het leukste strandje om zeep.. gelukkig zijn er nog alternatieven voor mij :-)


Marcel   27-04-2013 18:40  Twitter Google+ Facebook Email

Goed...

Het mooie weer komt er straks aan. Tijd voor een proefproces.

Ik ga er gewoon heen. Punt.


Johan   26-04-2013 02:04  Twitter Google+ Facebook Email

Ik ben benieuwd wat de gemeente Delft doet als er op een weg te hard wordt gereden. Mag dan niemand meer op die weg rijden? Of als op het textielstrand seksuele handelingen worden verricht. Wordt het dan voor iedereen verboden om daar in zwemkleding te liggen? Welnee, dan worden de daders aangepakt. Maar nu gaat het om een overtreding op het naturistenstrand en dan wordt voor een hele andere oplossing gekozen, namelijk gewoon het hele naaktstrand opheffen. Hoezo ongelijke behandeling, de gemeente kiest gewoon wat voor hun het beste uitkomt en niet wat het beste is voor alle echte nudisten die hier al vele jaren van dit strandje genieten en niemand tot last zijn. Geen gegil, geen harde muziek, geen mensen uitlachen, geen afval, dat is allemaal voorbij als het aan de gemeente ligt.


Frank   22-04-2013 23:41  Twitter Google+ Facebook Email

Het is droevig dat steeds meer naaktstrandjes verdwijnen. Nieuwe bevolkingsgroepen in Nederland zijn geen naakt gewend en dienen klachten in. De politiek reageert hierop door toe te geven. Het is makkelijker om grote nieuwe bevolkingsgroepen te vriend te houden, dan een groep verspreid wonende nudisten. Veel naaktstrandjes zijn al verdwenen of zullen in de toekomst verdwijnen. Homoseksualiteit en nudisme wordt door bepaalde bevolkingsgroepen niet geaccepteerd en zij maken steeds meer de dienst uit. Alles wat door ons is opgebouwd aan rechten en tolerantie zal verdwijnen. Zoals ik al zei, droevig.


herman van der helm   13-04-2013 10:06  Twitter Google+ Facebook Email

Minder regels rondom naaktstrand Delftse Hout.

B en W van de gemeente Delft wil het naaktstrand in de Delftse Hout niet langer meer de officiële status van "aangewezen plaats voor naaktrecreatie" laten hebben. Sinds tientallen jaren was het duidelijk in welk aangewezen gebied je naakt kon recreëren, maar B en W hebben eenzijdig besloten af te willen van deze duidelijkheid om hen moverende redenen.

De bordjes "naaktstrand" zullen worden weggehaald. Naaktrecreanten zullen dus zelf moeten gaan uitvinden welke plaats geschikt is in de gemeente en als ze een plek geschikt vinden kan de gemeente hen niet meer belemmeren volgens artikel 430a van het Wetboek van Strafrecht. Hoogstens kan de gemeente de rechter vragen te beoordelen of de gekozen plek geschikt is.

De huidige locatie van het naaktstrand en de directe omgeving ervan is uiteraard geschikt en zal dit ook blijven. Er zijn echter vele andere plekken in de Delftse Hout, maar ook in andere recreatiegebieden in Delft, waar naaktrecreatie ook goed mogelijk is. Kortom, een hoop meer vrijheid voor de naaktrecreant.



peter   05-08-2012 20:13  Twitter Google+ Facebook Email

zo rob
hier kom je ook al niet meer
brielse meer kom je ook niet meer ?
daar schijn ik foto`s van mensen te maken beter leren kijken dan zie je dat er geen naakte/geklede mensen op staan eerst video film kijken voor dat je mensen gaat beschuldigen ......

groetjes rob van iemand die het daar wel naar zijn zin hebt/heeft


Rob   24-07-2012 13:54  Twitter Google+ Facebook Email

Geen idee hoe het hier anders is, maar vandaag was het 'eenzame oude mannetjes op zoek naar eenzame oude mannetjes'. Doorgereden naar elders. Ik kom hier niet meer terug.


Marcel   28-05-2012 18:47  Twitter Google+ Facebook Email

Vandaag, 28 mei 2012, geweest. Wilde eigenlijk naar het strand, maar mist en de bijbehorende dalende temperatuur langs de kust gooide roet in het zonnen.

Na een twitterbericht bleek dat in Delft de zon wel scheen. Dus de auto ingestapt en vervolgens lekker 3 uur liggen bakken in de zon.

Relatief rustig. Naaktrecreanten hebben respect voor elkaar. Er waren mannen alleen, vrouwen alleen en stellen. Ook 2 gezinnen.

De enige storende factor is misschien het textielgedeelte even verderop. De 'pubers' doen een wandeling over het pad dat dwars door het naaktgedeelte loopt. Giechelend en wel. Maar ach...

Het zijn en blijven pubers en er is genoeg ruimte/beschutting om afstand te nemen van dat bewuste wandelpad.

Kortom: De drie uur dat ik heb mogen genieten van de zon op dit gedeelte van Delftse Hout, waren goed. Ik kom zeker nog terug!

En het stel dat naast me lag? Veel plezier met de aansteker! :D


Christiaan   28-05-2012 00:28  Twitter Google+ Facebook Email

Heerlijk was het weer in het Delftse Hout. Ik kom er graag! Zelfs het water was er lekker!


Nicky   30-03-2012 19:23  Twitter Google+ Facebook Email

Nou, nou de Gemeente Delft is weer lekker bezig geweest met de snoeischaren en kapmessen! Het naaktrecreatie gedeelte is nu zelfs vanaf de weg zichtbaar. En de rest van de bebossingen rondom de plas dus niet. Is dit HET ontmoedigingsbeleid van de Gemeente om zo de "blood"lopers weg te pesten? We nemen dus gewoon windschermen mee en bouwen muurtjes om zo wandelend publiek geen zicht te geven op de edele delen. Jammer jammer jammer!


Mike   01-08-2011 09:04  Twitter Google+ Facebook Email

Hallo allemaal,
Is dit gebied nog beshcikbaar voor naaktrecreatie?
Ik hoop deze week enkele dagen in Delft te zijn, en wil er dan naar toe gaan.

Thnks Mike


Willem   10-05-2010 15:37  Twitter Google+ Facebook Email

Ben hier in zomer 2009 voor het eerst geweest. Veilige omgeving, schoon en netjes. Zelf heb ik geen last gehad van voorbijgangers. Er was zelfs politiesuveillance met vrouwelijke fietsende agenten.


bart   15-04-2010 17:14  Twitter Google+ Facebook Email

Afgelopen seizoen (2009) voor het eerst uit de kleren gegaan, op dit strandje. Ik vond het lekker rustig en kon voldoende afstand van het wandelpad of andere recreanten nemen. Je ziet vaak dezelfde mensen en houden een beetje elkaar en elkaars spullen in de gaten.



Wim   28-08-2008 23:24  Twitter Google+ Facebook Email

Fijne ligweide met voldoende schaduw als je dat zoekt.
Komt een goed en trouw publiek.
Inderdaad is er een doorgaand wandelpad langs de zwemplas en dus langs de ligweide.
Ikzelf stoor me daar niet aan en lig meestal net ver genoeg van het pad af of je moet net uit het water komen: jammer dan als ze je zien..


Michiel   26-08-2008 11:09  Twitter Google+ Facebook Email

Op dit naaktstrand komen hoofdzakelijk mannen.

Het naaktstrand staat niet met borden aangegeven. Er lopen daarom waarschijlijk regelmatig geklede mensen op het wandelpad dat gedeeltelijk over het naaktstrand gaat. Soms een paar giechelende meiden, maar meeste mensen lopen rustig door en heb je geen last van.





 
Aan de informatie op deze site kunnen geen rechten worden ontleend